Monday, July 26, 2010

Salam Perkenalan

Salam..pertamanya aku nak ucapkan selamat singgah la ke laman blog aku ni. Blog ni, baru buat sebenarnya. Jadi,ini kira 'posting' aku yang pertama la. Kalau nak ikutkan, aku ni suka jugalah nak jadi 'blogger-blogger' lain macam yang dah ramai ada di Malaysia ni. Jangan di sangka jadi blogger tak 'famous'. Kalau tak percaya,cuba tengok 'blogger' Kickdefella, Malaysia Today, Che Det, dan ramai lagi yang popular sebab menggunakan medium digital sebagai satu medium komunikasi dan penyampaian maklumat.

Jadi, disebabkan aku ni merupakan seorang pelajar yang InsyaAllah akan menjadi guru suatu hari nanti, maka aku anggap elok dan amat bagus sangat untuk memulakan langkah menjadikan internet sebagai suatu cara baru dalam proses penegajaran dan pembelajaran (P&P). Walaupun 'blog' ni sebenarnya suatu penilaian dalam latihan ilmiah aku, tetapi aku rasa ini sebagai perintis atau pembuka jalan untuk aku meluaskan metod pengajaran aku. Manalah tahu suatu hari nanti, P&P di sekolah-sekolah diwajibkan mengaplikasikan penggunaan ICT kan?

Apa-apapun, salam perkenalan dan InsyaAllah aku akan selalu 'update' blog ini dari masa ke semasa. Thank You


0 comments:

Post a Comment